İzmir'in gözbebeği Karşıyaka, yeni stadyumuna kavuşmak için ilk adımı attı. Aksoy Mahallesi'nde yer alan eski Karşıyaka İlçe Stadı'nın arazisinde hafriyat çalışmaları başladı. Yeni stadyum, Atatürk’ün annesi Zübeyde Hanım’ın ismini taşıyacak ve taraftarları heyecanlandıracak bir projeye dönüşecek.
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile mart ayında imzalanan protokol çerçevesinde, İzmir Büyükşehir Belediyesi stadyumun yapımını üstlendi. 2015 yılında yıkılan eski stadın yerine inşa edilecek olan Zübeyde Hanım Stadyumu, 15 bin koltuk kapasiteli ve tek katlı olarak planlanıyor.
Hafriyat çalışmaları sona erdikten sonra zemin etüdü yapılacak ve ardından ihale sürecine geçilecek. Projenin mimarı Bahadır Kul, daha önce iki kez ihaleye çıkmasına rağmen yaşanan hukuki sorunlar nedeniyle ertelenen stadyumun projesini revize etti. Karşıyaka taraftarları, stadyumun inşa sürecini büyük bir umutla takip ediyor.