İzmir'in Karşıyaka ilçesinde, uzun yıllardır beklenen yeni stadyum inşaatı için çalışmalar hızla başladı. İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aksoy Mahallesi'nde yer alan Zübeyde Hanım Stadyumu için iş makineleriyle alanda yoğun mesai harcıyor. İlk olarak hafriyat çalışmalarına başlandı ve eski yapı enkazı temizleniyor.
Gençlik ve Spor Bakanlığı ile imzalanan protokolün ardından inşaata adım atan belediye, zemin etüdü sonuçlarına göre stat için temel atma işlemlerine geçecek. Şu anda sahada şantiye hazırlıkları ve hafriyat çalışmaları devam ediyor. Kepçe ve kamyonlar yardımıyla molozlar taşınırken, çevre kirliliğini önlemek amacıyla yeşil brandalar kullanılıyor.
2015 yılında yıkılan eski Karşıyaka İlçe Stadı'nın yerine yapılacak yeni stadyum, 15 bin koltuk kapasitesine sahip olacak. Proje, UEFA standartlarında çim, drenaj sistemi ve VIP alanları ile donatılacak. Yetkililer, zemin etüdü sonrası ihale sürecinin hız kazanacağını ve projeyi 3 yıl içinde tamamlamayı hedeflediklerini belirtiyor.
Ancak stadyum inşaatı sürerken, alanda hala park halinde bulunan karavanlar dikkat çekiyor. İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin çalışmalara başlamasıyla birlikte, bu karavanların kısa süre içinde bölgeden kaldırılması bekleniyor. Olası bir temel atma işlemi öncesinde, karavanların alandan çıkması zorunlu hale gelecek.