Tekirdağ’da yaşayan Kastamonulular, Tekirdağ Tüm Kastamonulular Derneği (TÜMKASDER) tarafından düzenlenen ‘Büyük Buluşma’ programında bir araya geldi. Dernek Başkanı Rasim Gürsoy’un ev sahipliğinde gerçekleştirilen etkinliğe, siyaset, iş dünyası ve sivil toplum kuruluşlarından çok sayıda Kastamonulu katıldı.
Programda, Tekirdağ’ın ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine katkıda bulunan iş insanları ve esnaflar bir araya gelirken, derneğe destek veren hayırseverlere plaket takdim edildi. Etkinliğe Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar da katılarak, Kastamonu ile Tekirdağ arasındaki önemli bağın altını çizdi. Yontar, kadınlara yönelik benzer organizasyonların faydalı olacağına vurgu yaptı.
Kastamonuluların Tekirdağ’ın sanayi ve ticaretinde aktif rol oynadığını belirten Gürsoy, bu buluşmanın sadece bir yemek organizasyonu değil, dostluğun ve ortak geleceğin buluşması olduğunu ifade etti. Etkinlikte Kastamonu’nun zengin mutfak kültürü de ön plandaydı, katılımcılar yöresel lezzetlerden etli ekmek ikramı eşliğinde keyifli anlar yaşadı.
Gürsoy, dernek olarak hemşehri dayanışmasını güçlendirmeyi ve genç kuşakların kültürel bağlarını korumayı hedeflediklerini dile getirerek, Kastamonu’nun köklü kültürünü Tekirdağ’ın dinamik yapısıyla buluşturmaya devam edeceklerini sözlerine ekledi.