AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, sosyal medya platformunda dikkat çeken bir paylaşımda bulundu. Sabuncubeli Tüneli ile Buca Onat Tüneli’ni karşılaştırarak İzmir Büyükşehir Belediyesi’ni eleştiren Kaya, inşaatı hala sürmekte olan Buca Onat Tüneli hakkında, "İzmir maket değil, bitirilmiş proje görmek istiyor" dedi.

Kaya, 2017 yılında temeli atılan Buca Onat Tüneli’nin üzerinden 9 yıl geçmesine rağmen tamamlanmadığını vurguladı. "Sabuncubeli Tüneli'ni biliyorsun değil mi? 4070 metre uzunluğundaki çift tüplü tünel 2018 yılında hizmete açıldı. Manisa-İzmir arasında ulaşım süresi yaklaşık 15 dakikaya düştü" diyerek, Sabuncubeli Tüneli’nin önemine dikkat çekti.

Buca Onat Tüneli’nin gecikmesine değinen Kaya, "Acaba Onat Tüneli'nin çıkışı geleceğe mi açılıyor? Geçen süreye bakınca insan bir ulaşım projesinden çok arkeolojik kazı çalışmasını takip ediyor gibi hissediyor" ifadelerini kullandı. Kaya, projenin tamamlanması halinde İzmir’in trafik yükünün büyük ölçüde hafifleneceğini, bunun da ailelerin bir arada daha fazla zaman geçirmesine olanak sağlayacağını belirtti.

Kaya, "Şehircilikte vizyon kadar planlama da önemli. İzmir'de bazı projeler var ki temel atma töreni ile açılış töreni arasındaki süre içerisinde çocuklar büyüyor, nesiller değişiyor. Artık İzmir bitirilmiş projeler görmek istiyor" diyerek sözlerini sonlandırdı.