Kocaeli'de gönüllüler, orman yangın riskine karşı bir araya gelerek temizlik yaptı. İzmit ilçesindeki Kent Ormanı'nda düzenlenen etkinlikte, çocukların da bulunduğu katılımcılar çevredeki atık ve çöpleri toplayarak çevre bilincine dikkat çekti.

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin desteklediği bu etkinlikte, Kocaeli Gönüllüsü platformu üyeleri, orman yangınlarına karşı toplumsal farkındalık oluşturmak amacıyla bir araya geldi. Sivil Toplum Kuruluşları ile İlişkiler Daire Başkanı Sabahattin Yamak, etkinlikte yaptığı açıklamada, orman yangınlarının çoğunun insan kaynaklı olduğunu hatırlattı. Yamak, "Yangınları engellemek için piknik alanlarında mercek etkisi yapan materyalleri topluyoruz. Kentimize ve toplumumuza bu konudaki hassasiyetimizi hatırlatmak istiyoruz," dedi.

Faaliyete katılan Serdar Şimşek ise, çocuklarıyla birlikte daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için bu etkinlikte yer aldığını belirtti. Gençlerin ve çocukların doğaya sahip çıkması gerektiğini vurgulayan Şimşek, gelecekte daha yeşil bir dünya için birlikte mücadele etmeleri gerektiğini ifade etti.