Aydın’ın Koçarlı ilçesinde, İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen cevizde çeşit değiştirme aşısı çalışması, olumlu sonuçlar doğurdu. Verimi düşük olan ceviz ağaçları, artık Chandler çeşidine dönüştürülerek meyve vermeye başladı.
Koçarlı'nın Tekeli Mahallesi’nde 21 Nisan 2026 tarihinde uygulamaya konulan bu çalışma, aşılanan ağaçların verimliliğini artırmayı hedefliyordu. Yapılan uygulama neticesinde, meyve kabuğu sert ve iç randımanı düşük olan ağaçlar, daha verimli olan Chandler çeşidiyle aşılandı.
Koçarlı İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü, aşılanma sürecinde dikkat edilmesi gereken hususları ve uygulama sonrası bakım süreçlerini de üreticilere aktararak farkındalık oluşturmaya çalıştı. Bu projenin amacı, bölgeye uyumlu verimli çeşitlerin tanıtılması ve cevize uygun aşı yöntemlerinin gösterilmesi olarak belirlendi.
Ayrıca, önümüzdeki yıl daha yaşlı ve ekonomik ömrünü tamamlamış ceviz ağaçlarında benzer uygulamaların sürdürülmesi planlanıyor. Bu sayede, ağaçların yeniden üretime kazandırılması ve böylece ülke ekonomisine katkı sağlanması hedefleniyor.