Antalya'nın gözde plajlarından biri olan Konyaaltı Sahili, yaz sezonunda yeni bir uygulamaya ev sahipliği yapıyor. Antalya Mavi Akdeniz İnisiyatifi kapsamında, Büyükşehir Belediyesi zabıtası plajda sigara denetimine çıkarken, 'Dumansız Plaj' uygulaması ile sahil alanlarının daha temiz ve sağlıklı olması hedefleniyor.

Büyükşehir Belediyesi, plajlarda başlattığı bu uygulama ile hem çevre hem de halk sağlığını korumayı amaçlıyor. Zabıta ekipleri, plajda vatandaşları yeni kurallar hakkında bilgilendirirken, yasaklara uymayanlara cezai işlem uygulanacağı uyarısında bulunuyor. Bu uygulama sayesinde, hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerin sahilden daha konforlu bir şekilde yararlanması sağlanacak.

Antalya Büyükşehir Belediyesi Turizm ve Sahiller Zabıta Şube Müdürlüğü ekipleri, denetimlerin aralıksız devam edeceğini belirtiyor. Zabıta memuru Mustafa Çağrı Nefes, özellikle sigara izmaritlerinin neden olduğu çevre kirliliğinin önüne geçmek ve vatandaşların temiz hava hakkını korumak için bu uygulamanın büyük önem taşıdığını ifade etti. 'Dumansız plaj' alanlarında sigara içme yasağına uymayanlara idari para cezası uygulanacağı hatırlatıldı.

Nefes, uygulamanın kalıcı hale gelmesi için farkındalık çalışmalarına da devam edeceklerini sözlerine ekleyerek, temiz bir Antalya ve çevre için tüm vatandaşların bu uygulamaya uymasını rica etti. Bu sayede, çocuklarımız, yaşlılarımız ve ailelerimizin sigara dumanından etkilenmeden plajlardan yararlanması sağlanacak.