Marmaris'te atık su altyapısı için gerçekleştirilen yenileme çalışmaları, MUSKİ Genel Müdürlüğü tarafından yaklaşık 17 milyon TL'lik bir yatırımla hayata geçirildi. Üç terfi merkezinde yapılan kaba ızgara değişimi, atık su sistemindeki arıza ve tıkanmaların önüne geçecek.
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras’ın çevre odaklı hedefleri doğrultusunda ilerleyen MUSKİ, eskiyen sistemlerin yenilenmesiyle altyapının daha sağlıklı ve kesintisiz çalışmasını hedefliyor. Yapılan iyileştirmeler sayesinde sistemin arıza riskleri azaltılacak ve bakım ihtiyacı minimuma indirgenecek.
Marmaris'teki terfi merkezlerinde kullanılan eski kaba ızgaralar, sık sık tıkanmalara ve arızalara yol açarak işletme süreçlerini olumsuz etkiliyordu. Ancak yapılan yenileme ile birlikte modern ve dayanıklı ekipmanlar devreye girdi. MUSKİ, bu değişimle birlikte altyapının uzun vadede daha dayanıklı ve verimli olmasını amaçlıyor.
MUSKİ İşletmeler 2. Bölge Dairesi Başkanı Serdar Aldemir, atık su hatlarının doğru kullanımı konusunda vatandaşlara önemli uyarılarda bulundu. Kanalizasyona atılmaması gereken katı atıkların, sistemde ciddi tıkanmalara yol açtığını belirten Aldemir, “Atık su hatlarını çöp kutusu olarak kullanmayın” dedi. Herkesin bu konuda sorumluluk alması gerektiğini vurgulayan Aldemir, daha temiz bir çevre için ortak bir hassasiyet geliştirilmesi gerektiğini ifade etti.