Marmaris'te yaya güvenliğini artırmak ve trafiği düzenlemek adına Elektronik Denetleme Sistemi (EDS) uygulaması hızla genişliyor. Belediye, ilçe merkezi ve Uzunyalı sahil hattında toplam 36 kamerayla denetim yapmaya başladı. Böylece, hem kent estetiği korunacak hem de vatandaşların güvenliği sağlanacak.
Özellikle Uzunyalı sahil hattında devreye alınan EDS, 207. Sokak'tan başlayarak yaklaşık 3 kilometre boyunca yerleştirilen 17 akıllı kamera ile giriş-çıkış ihlallerini otomatik olarak tespit ediyor. EDS'nin yerleştirildiği noktalar, uyarı levhalarıyla işaretlenerek vatandaşların dikkatini çekiyor.
Çarşı ve kent merkezinde de etkin bir şekilde görev yapan EDS kameraları, Tepe Mahallesi gibi farklı bölgelerde araç girişlerini denetliyor. Zabıta Müdürlüğü ekipleri de bu denetimlere katkı sağlamak için sahada düzenli kontroller gerçekleştiriyor. Belediye yetkilileri, motosiklet ve bisiklet kullanıcılarını trafiğe kapalı alanlara giriş yapmamaları konusunda uyarıyor.
EDS kameralarının bulunduğu noktalar arasında Uzunyalı Sahil Hattı ve çarşı merkezi gibi önemli bölgeler yer alıyor. Belediye, bu sistemin hem yaya güvenliğine hem de kent estetiğine büyük katkı sağlayacağını belirtiyor. Vatandaşların trafik işaret ve levhalarına dikkat etmeleri gerektiği vurgulanıyor.