Çanakkale'de yeni bir hükümet konağı projesi tartışmaları sürerken, CHP Çanakkale Milletvekili İsmet Güneşhan'dan önemli açıklamalar geldi. Güneşhan, Merkez'de yapılması planlanan hükümet konağının uygun olmadığını savunarak, bu alanın yeşil alan olarak değerlendirilmesi gerektiğini dile getirdi.
14 Temmuz 2026 tarihinde yapılması planlanan ihale ile ilgili olarak Güneşhan, kentin dinamikleri ve yerel yönetimlerin sürece dahil edilmesi gerektiğine vurgu yaptı. 75 yıldır hizmet veren mevcut valilik binasının korunması gerektiğini belirten Güneşhan, “Bu yapıta sahip çıkmalıyız” dedi.
Hükümet konağının yapılması planlanan alanın Çanakkale'nin merkezinde olduğunu hatırlatan Güneşhan, bu bölgenin yeşil alan olarak kalması gerektiğini, aksi takdirde beton yığınlarıyla dolacağına dikkat çekti. “Burası çok kıymetli bir yer” diyen Güneşhan, devlet hastanesinin öncelikli ihtiyaç olduğunun altını çizdi.
Güneşhan, “Çanakkale’nin en önemli ihtiyacı yeni bir hükümet konağı değil, 200 yataklı bir devlet hastanesinin bir an önce yapılmasıdır” ifadelerini kullanarak, bu konuda tüm kesimlerin iş birliği yapması gerektiğini vurguladı.