Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, EBRD Green Cities Zirvesi için Londra'da olduğunu duyurdu. Muğla, bu program kapsamında Türkiye'den katılan altıncı şehir olma özelliği taşıyor.
Başkan Aras, zirve sırasında Muğla'nın uluslararası platformda temsil edileceğini belirterek, sürdürülebilir bir geleceğe yönelik önemli bir iş birliği mutabakatının imzalanacağını ifade etti. Bu anlaşma ile Muğla'nın doğasını koruma, iklim krizine karşı dirençli olma ve kaynakları verimli kullanma hedeflerine ulaşması amaçlanıyor.
Aras, açıklamasında, "Bu önemli buluşmada Muğla'mızı, EBRD Yeşil Şehirler Programı'na katılan Türkiye'deki altıncı şehir olarak uluslararası platformda temsil edeceğiz. Aynı zamanda Muğla'mızın sürdürülebilir geleceği için önemli bir adım olan iş birliği mutabakatını da imzalayacağız" dedi.
Muğla Büyükşehir Belediyesi'nin, iklim kriziyle mücadele, kaynak verimliliği, çevresel planlama ve sürdürülebilir kentleşme konularında uluslararası finans ve iş birliği imkanlarını artırmayı hedeflediği belirtiliyor. Bu tür etkinlikler, Muğla'nın yeşil kent hedeflerine ulaşmasında büyük bir rol oynayacak.