Muğla Valiliği, yaz aylarının gelmesiyle birlikte orman yangınlarına karşı vatandaşları uyararak, dikkatli olmaları gerektiğini hatırlattı. Ormanlık alanlarda ateş yakmanın ve doğaya atılan izmaritlerin yangın riskini artırdığına dikkat çekildi.
Açıklamada, orman yangınlarının çoğunun insan hatası veya ihmalinden kaynaklandığı belirtilerek, yangınla mücadelenin en etkili yolunun önceden tedbir almak olduğu vurgulandı. ‘Ormanlık alanlarda ve milli park sınırlarında mangal yapmak yasaktır’ denilen açıklamada, yürüyüş rotalarından ve araçlardan sönmemiş sigara izmaritlerinin atılmaması gerektiği ifade edildi.
Valilik, doğaya bırakılan cam, plastik ve metal atıkların mercek etkisi yaratarak alevlenmelere neden olduğunu hatırlatarak, bu materyallerin ormanlık alanlara atılmaması gerektiğini vurguladı. Ayrıca, tarım arazilerinde anız yakmanın da kesinlikle yasak olduğunu belirtti.
Herhangi bir duman ya da ateş belirtisi görülmesi durumunda 112 Acil Çağrı Merkezi'nin aranması gerektiği hatırlatıldı. Mülki idare amirlikleri, emniyet, jandarma ve orman muhafaza memurlarının denetimlerini sürdüreceği bildirildi.