Türkiye’nin gözde turizm merkezlerinden Muğla, 2026 turizm sezonuna beklenenden kötü bir başlangıç yaptı. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre, mayıs ayında kente gelen turist sayısında dikkat çeken bir azalma yaşandı.
Mayıs ayında Muğla’ya toplam 376 bin 64 turist giriş yaptı. Geçen yılın aynı döneminde bu sayı 409 bin 920 olarak kaydedilmişti. Bu durumda, turist sayısında 33 bin 856 kişilik bir düşüş yaşandı ve yıllık bazda düşüş oranı yüzde 8,3 olarak belirlendi.
2026 yılının Ocak-Mayıs döneminde Muğla’yı ziyaret eden toplam turist sayısı ise 604 bin 766 olarak gerçekleşti. Bu ziyaretçilerin büyük bir kısmı, 523 bin 985 ile yabancı turistlerden oluşurken, 80 bin 781 kişi ise Türk vatandaşlarıydı.
Dalamana havalimanı, turist girişlerinde en yoğun nokta olarak öne çıktı ve buradan 328 bin 802 ziyaretçi giriş yaptı. Deniz yoluyla gelen turistler açısından ise Marmaris Limanı 43 bin 791 ziyaretçi ile ilk sırada yer alarak bölgedeki önemini korudu.
Sektör temsilcileri, yaz sezonunun ilerleyen aylarında rezervasyon hareketliliğinin artmasını bekliyor. Sezonun geri kalan performansının, Muğla turizminin yıllık görünümü açısından belirleyici olacağı düşünülüyor.