Muratpaşa Belediyesi, 2019'dan bu yana çevre bilinci ve atık yönetimi eğitimleriyle tam 74 bin 701 kişiye ulaşarak önemli bir başarıya imza attı. Eğitimlerde geri dönüşüm, iklim krizi ve sıfır atık gibi hayati konular ele alınıyor.
Belediyenin İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından düzenlenen bu eğitimler, okul ve kurumlardan gelen talepler doğrultusunda devam ediyor. 2025-2026 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilen eğitimlerde 3 bin 34 kişiye çevre bilinci ve geri dönüşüm hakkında bilgiler verildi. Katılımcılar, küresel ısınmaya neden olan etkenler, çevre ve deniz kirliliği ile atıkların ayrıştırılması gibi konular hakkında bilgilendiriliyor.
Eğitimler sırasında katılımcılara geri dönüşüm tesislerine düzenlenen teknik gezilerle atıkların toplanmasından işlenmesine kadar olan süreç yerinde gösteriliyor. Muratpaşa Belediyesi, eğitim çalışmaları kapsamında 19 okulda öğrencilere ulaştı. Kreşlerden liselere kadar farklı yaş gruplarına yönelik hazırlanan eğitim içerikleriyle çevre farkındalığının artırılması hedefleniyor.
İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü yetkilileri, eğitimlerin sürdüğünü ve çevre bilincinin küçük yaşlardan itibaren kazandırılmasının önemine vurgu yaptı. Yetkililer, “Çevreye duyarlı yaşam alışkanlıklarının yaygınlaştırılması için farklı yaş gruplarına yönelik eğitimlerimizi sürdürüyoruz. 2019’dan bu yana 74 bin 701 kişiye ulaşmış olmak, bu alandaki çalışmalarımızın sürekliliğini gösteriyor” şeklinde değerlendirmede bulundular.