Bursa'nın Orhangazi ilçesinde yıllardır tartışma konusu olan taş ocaklarıyla ilgili önemli bir gelişme yaşandı. Bursa İdare Mahkemesi, koruma alanı içerisinde faaliyet gösteren taş ve mermer ocaklarının çalışmalarına devam etmesine imkan tanıyan hükmü iptal etti.

Tarım ve Orman Bakanlığı Devlet Su İşleri Genel Müdürlüğü tarafından 24 Nisan 2025 tarihinde yayımlanan kararla, Orhangazi'deki Nadır, Pınarbaşı, Gedelek Kaynakları ile Erenler Kaynak Grubu koruma alanı ilan edilmişti. Bu karar, bölgedeki su kaynaklarının korunması adına önemli kısıtlamalar getirdi.

Mahkeme, koruma alanında madencilik faaliyetlerine yönelik kısıtlamaların yanı sıra, mevcut taş ve mermer ocaklarının “kazanılmış hak” gerekçesiyle faaliyetlerine devam edebileceğini belirten düzenlemeyi de iptal etti. Bu durum, bölgedeki madencilik işletmelerinin geleceğini sorgulattı.

Artık, ilgili kurumların yargı kararını uygulamak için harekete geçmesi bekleniyor. Mahkeme kararının ardından, taş ocaklarının faaliyet gösterdikleri alanların rehabilite edilmesi gerektiği vurgulandı. Fındıklı Mahallesi’nden 15 vatandaşın açtığı dava sonucunda elde edilen bu başarı, çevre mücadelesinin önemini bir kez daha gözler önüne serdi.