Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, ilçedeki anıtın yıkılmasıyla ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Son günlerde Sancaktepe’de yaşanan bu olay, pek çok vatandaşın ilgisini çekti. Yeğin, "Bu anıt buraya yakışmıyordu. İnsanların toplanıp, fotoğraf çekebileceği yerlerde anıtlar olmalıdır" dedi.
Başkan Yeğin, anıtın sökülmesi talimatını kendisinin verdiğini belirterek, "Bütün sorumluluk benim. Ancak anıtın sökülmesi ile yıkılması farklı şeylerdir. Anıtın düzgün bir şekilde taşınmasını istemiştim. Fakat ne yazık ki bu süreçte hatalar yapıldı" şeklinde konuştu.
Yeğin, anıtın yeni bir park alanında sergileneceğini duyurarak, "Fatih Mahallesi’nde 20 bin metrekarelik bir park yapıyoruz. Bu alanda anıtı sergileyeceğiz. İlgili birimlere talimatlar verdim, ancak anıtın yıkılması beni derinden üzdü" ifadelerini kullandı.
Son olarak, Yeğin, "Biz ömrünü tamamlamış bir eseri çıkardık ve yerine Türk bayrağı dikeceğiz. Türk bayrağı asla bir mal gibi satılmıyor, bunun üretimi zaman alıyor. 19 Mayıs’a yetiştirmek için yoğun çaba sarf ediyoruz" diyerek, yeni projenin detaylarını paylaştı.