İstanbul'un Sancaktepe ilçesinde, Emek Kent Meydanı, Sancaktepe Belediyesi ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi iş birliğiyle kapılarını açtı. Bu yeni meydan, bölge halkının sosyal yaşamını zenginleştirmek ve çeşitli hizmetlere erişimini kolaylaştırmak amacıyla tasarlandı. Kütüphane, bilgi evi ve sosyal kafe gibi alanlarla donatılan bu merkez, her yaş grubundan vatandaşa hitap ediyor.
Sancaktepe Belediye Başkanı Alper Yeğin, açılışta yaptığı konuşmada, son 26 ayda 100’den fazla projeyi hayata geçirdiklerini belirtti. "Amacımız halkımıza en iyi hizmeti sunmak," diyen Yeğin, özellikle çocuklar, gençler ve yaşlılar için eğitim alanları ve çeşitli hizmetlerin sağlandığını vurguladı. Ayrıca, ilçede 28 kreşin bulunduğunu ve 2 bin 800 öğrencinin eğitim imkânına sahip olduğunu ifade etti.
Başkan Yeğin, ilçedeki sosyal hizmetlerin yanı sıra, tamamlanan 7 Aile Sağlığı Merkezi ve 10 spor parkı ile Sancaktepe’nin sosyal ve fiziksel altyapısının güçlendirildiğini dile getirdi. Sancaktepe-Sultanbeyli Metro Hattı'nın günlük 70 bin vatandaşa ulaşım imkânı sunduğunu da sözlerine ekledi. Bu projeler, halkın yaşam kalitesini artırmayı hedefliyor.
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Nuri Aslan ise Emek Kent Meydanı’nın ilçeye önemli bir katkı sağladığını belirterek, "Bu alan, Sancaktepe’de vatandaşların bir araya geleceği, çocukların eğitim alacağı ve ailelerin vakit geçirebileceği çok yönlü bir merkez oldu," dedi. Açılışın ardından meydan, bölge halkına sosyal yaşam, eğitim, sağlık ve kamusal hizmetleri bir arada sunan önemli bir merkez olarak hizmet vermeye başladı.