Sakarya'nın gözde turizm merkezi Sapanca, yeni bir ulaşım projesi ile rahat nefes alacak. Arifiye-Sapanca hattında hayata geçirilecek 11 kilometrelik duble yol projesi, bölgedeki trafik yoğunluğunu azaltmayı hedefliyor. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ali İhsan Yavuz, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile yapılan mutabakatın ardından çalışmalara kısa sürede başlanacağını açıkladı.

Proje, Sapanca'nın artan popülaritesi, İl Ormanı ve yüksek hızlı tren imkanları gibi nedenlerle acil bir ihtiyaç haline gelmişti. Çift gidiş ve çift geliş olarak planlanan yeni güzergah; köprülü geçişler, yeni kavşaklar ve bağlantı noktalarıyla desteklenecek. Bu yol, hem şehir içindeki hem de transit ulaşımda önemli bir rahatlama sağlayacak.

Ali İhsan Yavuz, projeye ilişkin yaptığı açıklamada, Sakarya'daki yatırımların hız kazandığını belirtti. “Sapanca'da ciddi bir trafik yoğunluğu var ve bu yolun yapılması artık bir zorunluluk” diyen Yavuz, projenin onaylanmasıyla birlikte Karayolları Genel Müdürlüğü ile protokol imzalanacağını ifade etti.

Büyükşehir Belediye Başkanı Yusuf Alemdar da, projenin önemine dikkat çekerek, “Bu yol, Sapanca'dan Arifiye'ye ulaşımı kolaylaştıracak ve şehrimize büyük bir değer katacak” dedi. Önümüzdeki günlerde protokol sürecinin tamamlanmasının ardından, inşaat çalışmalarının resmi olarak başlaması bekleniyor.