Manisa Büyükşehir Belediyesi, Sarıgöl ilçesinin Çimentepe Mahallesi'nde çiftçilere yönelik önemli bir destek sağladı. Tarımsal sulamada yaşanan su sorununa çözüm bulmak amacıyla yeni bir sondaj çalışması gerçekleştirildi. Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Besim Dutlulu, üreticilerin her zaman yanında olduklarını vurgulayarak, ‘Çimentepe'nin bağları susuz kalmayacak’ dedi.
Kuraklık ve yer altı su seviyelerindeki düşüş nedeniyle zor günler geçiren Çimentepe Mahallesi'nde, tarımsal sulama kooperatifi ve mahalle sakinlerinin talepleri doğrultusunda açılan bu sondaj, sulama suyuna erişimi artırmayı hedefliyor. Özellikle bölgede yoğun olarak üzüm üretimi yapıldığını belirten Dutlulu, üreticilerin verim kaybı yaşamadan faaliyetlerine devam etmeleri için bu çalışmanın çok önemli olduğunu ifade etti.
Manisa Büyükşehir Belediyesi Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'nda görevli Jeoloji Mühendisi Bozkurt İbrim, sondaj kuyusunda yeterli suya ulaşıldığını belirterek, daha önceki kuyuların işlevini yitirmesinin yarattığı mağduriyeti gidermeyi amaçladıklarını söyledi. Çimentepe Sulama Kooperatifi Başkanı Ahmet Tan ise, son yıllarda yaşanan kuraklığın üreticileri zor durumda bıraktığını ifade etti.
Mahalle muhtarı Kubilay Tanrıöver de, sulama kooperatiflerinin su kaynağının tükendiğini, durumu Sarıgöl Belediye Başkanı Tahsin Akdeniz’e ilettiklerini ve gerekli çalışmaların hızlıca yapıldığını dile getirdi. Manisa Büyükşehir Belediyesi'nin il genelinde toplam 12 sondaj çalışması yürüttüğü ve bu çalışmalarla tarımsal sulamayı güçlendirmeye devam edeceği bildirildi.