İstanbul'un kalbinde yer alan Sirkeci Garı, yürütülen restorasyon çalışmaları ile kültürel bir merkez haline geliyor. Tarihi yapı, ulaşım işlevini koruyarak kütüphane, sergi ve etkinlik alanlarıyla donatılacak ve adeta bir "yaşayan kültür adası"na dönüşecek.
Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Sirkeci Garı'nda devam eden dönüşüm projelerini yerinde inceledi. Bakan Ersoy, tarihi gar sahasının özgün mimarisiyle yeniden hayata geçirileceğini ve İstanbul'un kültürel yaşamına önemli katkılarda bulunacağını belirtti.
Sirkeci Garı, İstanbul'un tarihi yarımadasında yer alan ve şehrin hafızasını taşıyan önemli bir yapı. Bakan Ersoy, restorasyon çalışmaları ile Sirkeci'nin, hem ulaşım aksı hem de kültürel bir merkez olarak yeniden işlev kazanacağını ifade etti.
Proje kapsamında, Sirkeci Garı'nın tarihi yapısı özgün mimarisine uygun şekilde yeniden inşa edilecek. Gar binasında, her yaş grubuna hitap eden bir kütüphane ile sergi ve tiyatro alanları oluşturulacak. Ayrıca açık etkinlik alanları da hayata geçirilecek.
Sirkeci'deki dönüşümle birlikte, tarihi yapının özgün karakteri yeniden görünür hale getirilecek ve alan, kültür ve sanat odaklı bir merkez olarak hizmet verecek. Geçmişte yapılan niteliksiz müdahaleler kaldırılacak, yeni etkinlik alanları ve sosyal kullanım alanları oluşturulacak.