Aydın’ın Söke ilçesinde yapılan denetim, dikkat çekici bir olaya sahne oldu. İlçe Tarım ve Orman Müdürlüğü'ne bağlı su ürünleri kontrol görevlileri, ilçe girişinde gerçekleştirdikleri kontrolde, menşei belgesi olmadan taşınan yaklaşık 60 kilogram canlı yengeç ele geçirdi.
Denetim sırasında, yem amaçlı su ürünleri nakli yapıldığı ortaya çıktı. Yetkililer, 1380 Sayılı Su Ürünleri Kanunu kapsamında ele geçirilen ürünlerin doğaya zarar vermemek adına tekrar suya bırakıldığını açıkladı. Toplamda 8 bin adet olan canlı yengeçler, doğal yaşam dengesinin korunması için yeniden denizle buluşturuldu.
Mevzuata aykırı nakil gerçekleştirenler hakkında ise idari para cezası uygulandı. Aydın'daki su ürünleri kaynaklarının korunması ve sürdürülebilirliğinin sağlanması amacıyla denetimlerin aralıksız devam edeceği vurgulandı.