Tekirdağ'ın Süleymanpaşa ilçesinde arpa hasat sezonu coşkuyla başladı. Yeterli yağışlar sayesinde bu yıl yüksek verim bekleyen çiftçiler, tarlalarda biçerdöverlerle yoğun bir mesaiye girdi. İl genelinde 200 bin dekar alanda ekili arpadan 140 bin ton rekolte öngörülüyor.
Tarlalarda çalışan biçerdöverler, altın sarısı başakları biçerken, çiftçiler de ürünlerini yakından takip ediyor. Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte hareketlenen tarım arazilerinde, Ortaca Mahallesi'nde başlayan hasat çalışmaları göz kamaştırıyor. Drone görüntüleriyle havadan da gözlemlenen bu süreç, Trakya'nın bereketli topraklarında oluşan sarı başak denizini gözler önüne seriyor.
Bu yılki verimden memnun olduklarını söyleyen Ortaca Mahallesi sakinlerinden Gürol Bayrak, "Arpa hasadı yapmaktayız. Yağışlar sayesinde verimlerimiz gayet iyi. Bütün çiftçilerimize hayırlı olsun" dedi. Bayrak, rekoltelerinin 500 ile 700 kilogram arasında değiştiğini belirtti.
Tekirdağ Tarım ve Orman İl Müdürü Mehmet Aksoy da, il genelinde yaklaşık 200 bin dekar alanda arpa ekimi yapıldığını ifade ederek, "140 bin ton civarında rekolte bekliyoruz. Arpa fiyatları kilogramda 12-12,5 TL seviyelerinde seyrediyor. Hasat sezonunun tüm üreticilerimize hayırlı ve bereketli olmasını diliyorum" diye konuştu.
Önümüzdeki günlerde tamamlanacak arpa hasadının ardından bölgede buğday hasadına geçileceği belirtiliyor. Çiftçiler, hasat sezonunun kazasız ve bereketli geçmesini temenni ediyor.