Denizli'nin Tavas ilçesinde yaşayan 72 yaşındaki Mehmet Irmak, 60 yıldır bisiklet ve motosiklet tamirciliği yaparak çocukların yüzünü güldürüyor. 1996 yılında okul hayatını bırakarak, baba mesleğini devralan Irmak, mesleğine olan bağlılığını ve mutluluğunu paylaşıyor.

İlköğretim eğitimini tamamladıktan sonra 1966 yılında dükkânında çalışmaya başlayan Irmak, 'Yaklaşık 70 yıldır babadan oğula bu mesleği yapıyoruz. Ben de 60 yıldır bu mesleğin içerisindeyim' diyor. Bisiklet ve motosiklet tamiratı yaparak geçimini sağlayan Irmak, çocukların yaz tatillerinde bisiklet kullanmalarının arttığını belirtiyor.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte bisikletlere olan ilginin azaldığını da vurgulayan Irmak, 'Elektrikli bisikletler çıktı, bu yüzden normal bisikletlere rağbet azaldı. Tavas yokuşlu bir yer olduğu için bisiklet kullanımı da eskiye göre yaygın değil' şeklinde konuştu.

Irmak, ayrıca geçmişte bisikletin önemli bir ulaşım aracı olduğunu hatırlatarak, '20 farklı modelde bisikletim var. Eskiden bisikletler tütün taşımada, pazar alışverişlerinde kullanılırdı. Şimdi ise daha çok hobi ve spor amaçlı tercih ediliyor' dedi. Bisikletin hayatın vazgeçilmez parçalarından biri olduğunu ifade eden Irmak, 'Bisiklet de tıpkı radyo gibi hayatımızda yer alan vazgeçilmez bir şey' diyerek, mesleğini sevdikçe daha da büyütmeye devam edeceğini dile getiriyor.