Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Candan Yüceer, düzenlediği basın toplantısında deniz suyu arıtma projesiyle ilgili önemli bilgiler paylaştı. Kentin su kaynaklarının kuraklık tehdidiyle karşı karşıya olduğunu vurgulayan Yüceer, geçen yıl su seviyelerinin kritik noktalara düştüğünü, bu yıl ise yağışlarla birlikte kısmi bir rahatlama sağlandığını belirtti. Naip Barajı’nın doluluk oranının geçen yıl yüzde 1’in altına düştüğünü hatırlatan Yüceer, şu anda bu oranın yüzde 21 seviyelerine ulaştığını, Türkmenli Göleti'nin ise yüzde 14 seviyelerinde olduğunu ifade etti.

Mevcut su kaynaklarındaki iyileşmenin yeterli olmadığını dile getiren Yüceer, su ve altyapıya yapılan yatırımların geleceğe yönelik olduğunu kaydetti. Özellikle yaz aylarında nüfus artışının yaşandığı sahil bölgelerindeki su ihtiyacını karşılamak için deniz suyu arıtma projesinin hazırlandığını açıkladı. Marmaraereğlisi’nin normalde 30 bin olan nüfusunun, yaz döneminde 500 bine kadar çıktığını belirten Yüceer, bu artışın mevcut altyapı üzerinde büyük bir baskı oluşturduğunu ifade etti.

Yüceer, "Deniz suyunu arıtmak için çalışıyoruz. Sahil nüfusumuz yazın on katına çıkıyor. Bu noktada sahil bölgelerimizde başta Kumbağ olmak üzere, 2 bin metreküplük ve Marmaraereğlisi ilçemizde de 10 bin metreküplük deniz suyu arıtma projelerini hazırladık. Onaylarımız için bakanlıklarımıza gönderdik. Onlardan gelecek cevaba göre de hareket ediyoruz" dedi. Hayata geçirilecek projelerle yaz aylarında su ihtiyacının karşılanması ve mevcut kaynaklar üzerindeki baskının azaltılması hedefleniyor. Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi'nin bu girişimi, sürdürülebilir su yönetimi açısından önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.