Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği (CEİD) iş birliğiyle önemli bir eğitim programına ev sahipliği yaptı. Eşitlik Masaları üyeleri ve Eşitlik Birimi personelinin katıldığı eğitim, önceki gün Büyükşehir Belediyesi VIP Salonu’nda gerçekleşti. Toplamda 54 belediye personelinin katıldığı bu iki günlük eğitim, eşitlik odaklı hizmet anlayışını güçlendirmeyi amaçlıyor.

Eğitimlerde, CEİD DK Üyesi ve Yerel Çalışmalar Danışmanı Sevinç Ünal tarafından toplumsal cinsiyet eşitliğine ilişkin temel kavramlar, yerel yönetimlerin sorumlulukları ve uygulama örnekleri ele alındı. Ayrıca, belediye hizmetlerinin planlanması ve sunumunda eşitlik yaklaşımının güçlendirilmesi, birimler arası iş birliğinin artırılması ve toplumsal cinsiyete dayalı eşitsizliklerin yerel düzeyde tespit edilerek giderilmesine yönelik farkındalığın artırılması gibi konulara da yer verildi.

Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, bu programın Avrupa Yerel Yaşamda Kadın-Erkek Eşitliği Şartı ve Kadın Dostu Kentler Programı kapsamında yürütülen çalışmalara önemli katkılar sağlamasını hedeflediklerini belirtti. Eşitlik temelli hizmet anlayışını güçlendirme çalışmalarının devam edeceği vurgulandı. Böylece, tüm vatandaşlar için daha kapsayıcı ve erişilebilir bir kent yaşamı oluşturma hedefi doğrultusunda adımlar atılmaya devam edilecek.