Tekirdağ, toplumsal cinsiyet eşitliği konusunda önemli bir adım attı. Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, Kadın Dostu Kentler III Programı kapsamında düzenlediği eğitimlerle, personelinin bu alandaki yetkinliğini artırmayı hedefliyor. 16-18 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilen eğitimlerde, kadınların liderliği, siyasal temsiliyeti ve toplumsal cinsiyet eşitliği üzerine çeşitli konular ele alındı.
Eğitim programına, Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi'nin Eşitlik Masaları temsilcileri ve Eşitlik Birimi personelinin yanı sıra, Kadın Dostu Kentler Projesi'nde yer alan 6 sivil toplum kuruluşunun temsilcileri de katıldı. Bu kapsamda verilen eğitimler, kadınların karar alma süreçlerine katılımını desteklemeyi, istihdam ve sosyal girişimcilik alanlarında güçlenmelerine katkı sağlamayı amaçlıyor.
Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi, bu eğitimlerle toplumsal cinsiyet eşitliğini yerel yönetim hizmetlerine entegre etmeyi ve tüm vatandaşlar için daha kapsayıcı bir kent yaşamı oluşturmayı hedefliyor. Eşitlik Masaları'nın, belediye hizmetlerinin toplumsal cinsiyet eşitliği perspektifiyle değerlendirilmesine katkı sunduğu vurgulandı. Bu sayede, kentin geleceği eşitlikle şekilleniyor.