Tekirdağ'da, mor renkleriyle göz kamaştıran lavanta bahçeleri, bu yaz doğaseverlerin ilgi odağı haline geldi. Şehrin çeşitli bölgelerinde yer alan bu renk cümbüşü, özellikle hafta sonları İstanbul ve çevre illerden gelen ziyaretçileri ağırlıyor.

Lavanta tarlalarında geçirdiği vakit, ziyaretçilerin hem ruhunu dinlendiriyor hem de görsel bir şölen sunuyor. Mor tonların hakim olduğu bahçelerde, dekoratif alanlar kurarak fotoğraf çektirenler, doğanın tadını çıkarıyor. Lavanta sıraları arasında yürüyüş yapanlar, bu eşsiz manzarayı cep telefonlarıyla ölümsüzleştiriyor.

Tarla sahibi Hakan Turgut, lavanta sezonunun başlamasıyla birlikte ziyaretçi yoğunluğunun arttığını belirtti. Turgut, "Misafirlerimiz burada lavantalı dondurma ve gazoz içerek serinliyor. Bu tarlalar, kentin turizmine önemli katkılar sağlıyor. Haziran'ın 15'inde başlayan lavanta sezonu, temmuzun 10'u veya 15'ine kadar devam ediyor," dedi.

Ailesiyle birlikte lavanta tarlasını gezmeye gelen Mehmet Demirtaş ise, buranın huzur verdiğini ifade etti. "Herkesin gelip görmesi gereken bir yer. Gerçekten çok memnun kaldık. Doğası, manzarası harika. Lavantalar muhteşem kokuyor. Herkesi buraya bekleriz," diye konuştu.