İstanbul'un bilim dünyasına yeni bir soluk kazandıran TÜBİTAK Fen Lisesi, ilk mezunlarını verdi. Mezuniyet töreni, Gebze Yerleşkesi'nde gerçekleştirildi ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mehmet Fatih Kacır'ın da katıldığı duygusal anlara sahne oldu.

Tören, mezun öğrencilerin gerçekleştirdiği ‘mezuniyet yürüyüşü’ ile başladı. Ulusal ve uluslararası bilim olimpiyatlarında gösterdikleri başarılarla Türkiye’yi gururlandıran öğrencilerin geçişi, davetliler tarafından coşkuyla alkışlandı. Saygı duruşunun ardından, okulun 12’nci sınıf mezunlarından oluşan koro, seslendirdikleri eserlerle törene renk kattı.

TÜBİTAK Fen Lisesi’nin kuruluş sürecini anlatan tanıtım filmi izlenirken, Bakan Kacır’a okulun destekleri nedeniyle bir sürpriz video gösterildi. Bu video, Bakan Kacır’ın okul ziyaretleri ve öğrencilerle olan etkileşimlerini yansıtıyordu. Törende, okul birincisi Elif Berra Demir, plaketini Kacır’ın elinden alarak gurur dolu anlar yaşadı.

Öğrenciler adına konuşan Elif Berra Demir, “Bu anı çok hayal ettim. Yorgunluktan kendimi bırakacak gibi hissetsem, gözlerimi kapatıp hep bugünü düşündüm,” diyerek duygularını ifade etti. Mezuniyet töreninde dereceye giren öğrenciler de ödüllerini alarak bu özel günde yerlerini aldılar.

Bakan Kacır, öğrencilerin gösterdiği başarıların önemine değinerek, “Sizler bizim umudumuzsunuz. Türk milletinin istikbaline bilimle, teknolojiyle atacağınız güçlü imzaların umudunu taşıyoruz,” dedi. TÜBİTAK’ın öncülüğünde kurulan bu okul, geleceğin bilim insanlarını yetiştirmek için büyük bir adım atmış oldu.