Kocaeli Türkü-Der, Gebze’de BİLKAR’ın ev sahipliğinde önemli bir dizi temaslarda bulundu. Dernek Başkanı Muratoğlu Yılmaz, "Amacımız 12 ilçemizde de konser vermek ve Kocaeli adının hakkını vermek" dedi.
İzmit’te 2004 yılında kurulan Kocaeli Anadolu Halk Türkülerini Yaşatma ve Tanıtma Derneği (TÜRKÜ-DER), Gebze’deki ziyaretleri sırasında Osman Hamdi Bey Kültür Merkezi’ni gezerek incelemelerde bulundu. Kültür Merkezi Müdürü Ufuk Eser’in sıcak ilgisiyle karşılanan heyet, 637 kişilik konser salonunda etkinlik düzenlemeyi planladıklarını belirtti.
Gebze’deki programlarına Ağaç Eğitim Vakfı ile devam eden heyet, vakfın genel sekreteri Sedat Durmuş ve vakıf müdürü Gizem Eroğlu ile bir araya geldi. Dernek, Kocaeli genelindeki tüm sivil toplum örgütleriyle iş birliği yapma hedefini vurguladı.
Türkü-Der heyeti, gün içinde Latte Kafe'de yerel sanatçılar ve aktivistlerle keyifli sohbetler gerçekleştirdi. Başkan Yılmaz, Gebze’deki bu temasların çok verimli geçtiğini ve sanatın toplum üzerindeki olumlu etkilerini konuştuklarını ifade etti.
Yılmaz, "Yaz aylarında saz, bağlama ve erbane kursları düzenlemeyi planlıyoruz. Eylül ayından itibaren tekrar sahnelerde yerimizi alacağız" diyerek dernek faaliyetleri hakkında bilgi verdi.