Son yılların en yoğun yağışları, Türkiye’nin ikinci büyük gölü olan Tuz Gölü’nün su seviyesini artırarak kıyısında adeta sahil havası oluşturdu. Yerli ve yabancı turistler, buraya gelerek doğanın tadını çıkarıyor ve tuzlu suda yürüyerek şifa buluyorlar. Kimisi çıplak ayak yürüyüş yaparken, kimisi de şişelere tuz doldurarak evlerine götürüyor.

Aksaray, Ankara ve Konya sınırları içerisinde yer alan Tuz Gölü, doğa severlerin yanı sıra flamingoların da kuluçkaya yattığı bir cennet. Havaların ısınmasıyla birlikte bu doğal güzellik, artan ziyaretçi sayısıyla göz dolduruyor. Gölün etrafında yürüyüş yapan insanlar, doğanın huzurunu yaşıyor.

Tuz Gölü’nün kıyısı, 7’den 70’e herkesin ilgisini çekiyor. Ziyaretçiler, tuzlu suda yürüyerek hem şifalı olduğuna inandıkları suyun faydalarını deneyimliyor hem de göz alıcı manzaranın keyfini çıkarıyor. Derinliği 10 ile 20 santim arasında değişen gölde yürüyüş yaparken, fotoğraf çekmeyi de unutmuyorlar.

Mehmet Ünal (45), Tuz Gölü’nü görmek ve şifa bulmak için geldiğini belirterek, “Güzel bir yer. Tavsiye ederim” dedi. Mustafa Öksüz (57) ise, “Tuz Gölü, tuzlu suyun çok faydası var. Egzamalara çok iyi geliyor. Buranın havası da bambaşka. Çok güzel, manzarası hoş” şeklinde konuştu.