Erdek’te düzenlenen Atatürk’ü anma töreninde yaşananlar, yazar Saime Çatmalı’yı duygulandırdı. Atatürk’ün 88. ziyaret yıl dönümünde yapılan etkinlikte, darbuka grubunun çaldığı oyun havaları ve ortada göbek atılması, Çatmalı’nın gözyaşlarını tutmasına neden oldu.

Yaz aylarını bu güzel sahil kasabasında geçiren Çatmalı, sosyal medya hesabından yaptığı açıklamada, etkinlikte sunulan müziğin ruhu yansıtmadığını dile getirdi. “O program yalnızca Atatürk’ümüzün ve cumhuriyetimizin ruhunu yansıtan müzikle olmalıydı. O anlarda ben arkada ağlıyordum,” ifadelerini kullandı.

Etkinlikte, Bandırmalı kadın darbuka grubunun çaldığı parçaların ruhunu yansıtmadığını vurgulayan Çatmalı, Atatürk’ün Erdek ziyaretinin tarihine ve önemine uygun bir kutlama yapılmasını gerektiğini belirtti. “Atatürk, Erdek’e hasta haliyle gelmişti. O anı yaşamak çok duygusaldı,” diyerek o günün duygusunu paylaştı.

Çatmalı, bu tür anma törenlerinin önemine değinerek, Erdek Belediyesi’ne, Atatürkçü Düşünce Derneği Erdek Şubesi’ne ve etkinliği izleyen halka teşekkür etti. “Seni unutmak mümkün mü? Bir milletin kalbine mıh gibi saplanmışsın,” dediği Atatürk’e olan derin sevgisini dile getirdi.