Yenimahalle, çevre bilincini artırmak için önemli bir adım attı. Belediye Başkanı Fethi Yaşar, Türkiye Çevre Eğitim Vakfı'nın (TÜRÇEV) düzenlediği “Yeşil Bayrak Ulusal Ödül Töreni”ne ev sahipliği yaptı. Nazım Hikmet Kongre ve Sanat Merkezi'nde gerçekleşen törende, 2025-2026 eğitim öğretim yılında yeşil bayrak almaya hak kazanan 445 okul ödüllerini aldı.

Törene katılanlar arasında Başkan Yaşar’ın yanı sıra TÜRÇEV Yönetim Kurulu Başkanı Doç. Dr. Abdulkadir Ateş, sivil toplum kuruluşları temsilcileri, öğretmenler ve okul yöneticileri yer aldı. Uluslararası Eko-Okullar Programı kapsamında, okul öncesi, ilkokul ve ortaokullardaki çevre bilinci eğitimleri sonucunda okullara yeşil bayrak verildi.

Başkan Fethi Yaşar, törende yaptığı konuşmada, “Yeşil Bayrak almaya hak kazanan okullarımızı tebrik ediyorum. Çevre bilincinin küçük yaşlarda kazanılması gerektiğine inanıyoruz. Temiz bir çevre ve yeşil bir gelecek, çocuklarımızın çevre konusunda bilinçlenmesiyle mümkündür,” ifadelerini kullandı. Ayrıca, Yenimahalle Belediyesi olarak çeşitli etkinliklerle çocuklara çevre bilinci kazandırdıklarını vurguladı.

Yaşar, geri dönüşüm kampanyaları hakkında da bilgiler vererek, “Okullarımızın katkısıyla yalnızca üç ayda 23,5 ton elektronik atık ve 7 ton atık pilin geri dönüşüme kazandırıldığını” belirtti. Bu başarıların, çevreye duyarlı nesiller yetiştirdiklerinin bir göstergesi olduğunu ifade etti. Ayrıca, bu yıl içinde ilkokul seviyesindeki binlerce öğrenciye sıfır atık eğitimi verildiği ve kompost üretimi ile ilgili farkındalık çalışmaları yapıldığı belirtildi.