Bursa'nın Yıldırım ilçesi, ulaşım projeleriyle adeta yeniden şekilleniyor. Yıldırım Belediyesi, kentsel dönüşüm çalışmalarıyla birlikte ulaşımı rahatlatmak için yoğun bir çaba içinde. 2025 yılına kadar 18 bin 420 ton asfalt serimi gerçekleştiren belediye, 2026 yılı asfalt sezonuna hızlı bir giriş yaptı. İlk beş ayda 4 bin 985 ton asfalt serimi yapılırken, 16 bin 245 metrekare parke ve 7 bin 700 metre bordür döşemesi gerçekleştirildi. Ayrıca, ulaşımı kolaylaştırmak amacıyla son beş ayda bin 135 metre yeni imar yolu açıldı.

Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, ulaşımın şehirlerin yaşanabilirliği açısından hayati bir unsur olduğunu belirtti. "Kentsel dönüşüm alanında Bursa’da olduğu kadar Türkiye genelinde de örnek gösterilen bir kurum haline geldik. Bu başarı, kentsel dönüşümü bütüncül bir bakış açısıyla ele almamızdan kaynaklanıyor. Biz sadece binaları değil, yeni ulaşım yollarını, sosyal tesisleri, yeşil alanları ve kütüphaneleri de dönüştürüyoruz" diye konuştu.

Başkan Yılmaz, Yıldırım'ın yüzölçümü ve nüfus dengesizliğine de dikkat çekerek, bu durumun çeşitli alanlardaki çalışmaları zorlaştırdığını ifade etti. "Göreve başladığımızda bu gerçekleri ayrıntılı bir şekilde analiz ettik. Yıldırım, modern konutlar kadar gelişmiş bir ulaşım ağına da ihtiyaç duyuyor. Bu bilinçle, görev süremiz boyunca 185 bin metrekare yeni imar yolu açtık, 340 bin ton asfalt serimi yaptık, 100 bin metre bordür döşedik ve 295 bin metrekare parke çalışması gerçekleştirdik. Yaz sezonu ile birlikte ulaşım projelerimize hız verdik ve hemşehrilerimizin yaşam kalitesini artırmak için çalışmalarımıza devam edeceğiz" şeklinde sözlerine ekledi.