Yunusemre Muhtarlar Derneği, kırsal mahalle statüsünden yararlanamayan mahalleler için hukuk mücadelesini sürdürüyor. Dernek Başkanı Bedriye Pehlivan, 2025 yılında yapılan olağanüstü meclis toplantısında başlattıkları hukuki sürecin detaylarını paylaştı.
Pehlivan, "2026 yılında kırsal mahalle kapsamına alınmayan 14 mahallemiz için yürütmeyi durdurma davalarını açtık. Süreç olumlu ilerliyor; açılan 14 davanın 7'si kesinleşti. Diğer davalarımız ise Bölge İdare Mahkemesi aşamasında. Büyükşehir Belediyesi’nden gelecek yanıtları bekliyoruz. Kesinleşen kararlarla birlikte ilçe belediyemizden 1 Ocak 2026 tarihinden itibaren bu mahallelerimize kırsal mahalle statüsü verilmesini talep ediyoruz" dedi.
Yunusemre'nin kırsal mahalle statüsü alamayan yerleşimlerle dolu bir ilçe olduğunu dile getiren Pehlivan, Saruhanlı Belediyesi'nin tüm eski belde ve köylerini kırsal mahalle kapsamına aldığını örnek gösterdi. "Yuntdağı’ndaki birçok köy bu haktan yararlanamadı. Eğer tamamı alınamıyorsa, en azından tarım ve hayvancılıkla geçinen vatandaşlarımızın bulunduğu alanlar desteklenebilirdi" şeklinde konuştu.
Avdal Mahalle Muhtarı Ramazan Aykutlu, mahallelerinin temel hizmetlerden bile yoksun olduğunu belirterek, kırsal mahalle kapsamına alınmama durumuna tepki gösterdi. "En kırsal mahalle benim. Hemen yanımızdaki mahalle kırsal mahalle oldu, biz olamadık. Vatandaşlarımız bu duruma isyan ediyor. Bostanlar, Hacılar, Molla Süleyman gibi mahalleler bu kapsama alınmalıydı. Bu mağduriyetin giderilmesini istiyoruz" dedi.
Yağcılar Mahallesi Muhtarı Cevat Türkyılmaz da kırsal mahalle statüsünü hak ettiklerini vurgulayarak, gerekli adımların atılmasını talep etti. Muhtarlar, hukuki sürecin sonuna kadar takipçisi olacaklarını belirtti ve kırsal mahalle statüsünün hem ekonomik yükü hafifleteceğini hem de kırsal kalkınmaya önemli katkı sağlayacağını ifade ettiler.