İstanbul'un Bakırköy ilçesinde, hakları için mücadele eden öğretmenlere destek vermek amacıyla kitlesel bir dayanışma eylemi gerçekleştirildi. Öğretmenlerin 6 günde 4 kez gözaltına alınması ve polis müdahalelerine karşı düzenlenen eylemde, "Ayşen Gürcan komisyonu toplasın, öğretmenlik yaşasın" pankartları açıldı.
Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası ve mülakat mağduru öğretmenlerin davetiyle Bakırköy Özgürlük Meydanı’nda bir araya gelen kalabalık, taleplerinin karşılanmasını istedi. Eğitim Sen, Eğitim-İş ve çeşitli demokratik kitle örgütlerinin de destek verdiği eylemde, EMEP Milletvekili İskender Bayhan ve TİP Milletvekili Sera Kadıgil de yer aldı.
Eylemde yapılan konuşmalarda, mülakat mağduru öğretmenler yaşadıkları sıkıntıları dile getirerek, “İki yıldır çalmadığımız kapı kalmadı. Verilen sözler tutulmuyor” dedi. Öğretmenler, açlık grevindeki arkadaşlarının durumunu hatırlatarak, yaşanan polis müdahalesinin insanca olmadığını vurguladı.
Bayhan, iktidarın eğitim emekçilerinin taleplerini karşılamak yerine polis müdahalesiyle yanıt verdiğini belirterek, Milli Eğitim Komisyonu’nun derhal toplanması gerektiğini ifade etti. TİP Sözcüsü Sera Kadıgil ise öğretmenlerin yalnız olmadığını ve mücadelelerinin önemini vurguladı.
Son olarak, Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası tarafından yapılan basın açıklamasında, öğretmenlerin taleplerinin yalnızca ekonomik değil, aynı zamanda mesleki onur ve güvenceli çalışma hakkı için sürdürüldüğü belirtildi. Öğretmenler, haklarını almadan gitmeyeceklerini ifade etti.