Bandırma Belediyesi, sürdürülebilir çevre ve iklim değişikliğiyle mücadele alanında önemli bir başarıya imza attı. Avrupa Birliği NetZeroCities Programı kapsamında, Fransa’nın Dunkerque kenti ile ortaklaşa yürütülen 17 aylık "İkiz Şehir Öğrenme Programı" başarıyla tamamlandı.

Bu süreç boyunca, iklim değişikliğiyle mücadele, sürdürülebilir enerji politikaları ve karbon nötr şehir hedefleri doğrultusunda, Dunkerque ile önemli bilgi ve deneyim transferi gerçekleştirildi. Proje ile Bandırma’nın daha yaşanabilir, dirençli ve çevre dostu bir kent vizyonu için kritik kazanımlar elde edildi.

Bandırma Belediyesi, kısa sürede hazırlayıp onaylattığı Sürdürülebilir Enerji ve İklim Eylem Planı (SECAP) ile Türkiye’de örnek bir yerel yönetim başarısına imza attı. Bu plan kapsamında Bandırma, uluslararası platformlarda temsil edilme şansı buldu ve Avrupa’daki iyi uygulama örneklerini yakından inceleme fırsatı elde etti.

Belediye Başkanı Dursun Mirza, kapanış toplantısında yaptığı açıklamada, "Bugün geldiğimiz noktada; Avrupa Birliği ile yürüttüğümüz iş birliklerini güçlendiriyor, yeni proje ortaklıkları geliştiriyor ve Bandırma’yı iklim nötr kentler hedefi doğrultusunda kararlılıkla geleceğe hazırlıyoruz" dedi. Başkan Mirza, emeği geçen tüm paydaşlara teşekkür etti.