Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, Fas’ta düzenlenen Dünya Metropoller Birliği Genel Kurulu’na katıldı. Burada yaptığı konuşmada Muğla’nın Metropolis üyelik sertifikasını almasının, kentin uluslararası yerel yönetim ağlarındaki görünürlüğü açısından önemli bir adım olduğunu vurguladı.
Başkan Aras, "Dünya Kenti Muğla" vizyonuyla, iklim, eşitlik, turizm, sosyal politika, yerel demokrasi ve sürdürülebilir kalkınma gibi alanlarda uluslararası iş birliklerini güçlendirmeye devam ettiklerini belirtti. Metropolis Genel Kurulu, dünyanın dört bir yanından şehirlerin katıldığı önemli bir platformda, Muğla’nın da yer almasıyla birlikte Manchester, Belém, Sejong, Nairobi ve Cenevre gibi kentler yeni üyeler arasında yer aldı.
Başkan Aras, genel kurulda “Inclusive Cities Work For Everyone” (Kapsayıcı Kentler Herkes İçin Vardır) oturumunda panelist olarak yer aldı. Kapsayıcı kent politikalarının Muğla’nın yönetim anlayışının merkezinde olduğunu ifade eden Aras, "Kapsayıcılık eşitlikle başlar. Herkesin, özellikle de kadınların, çocukların, yaşlıların ve engelli bireylerin geride bırakılmadığı bir kent başarılı olamaz. Muğla’da eşitlik, yönetim biçimimizin temelidir" dedi.
Fas’ta gerçekleştirilen bu önemli etkinlikte, Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Ahmet Aras, uluslararası kent diplomasisinin önde gelen isimleriyle üst düzey temaslarda bulunarak Muğla’nın ekonomi, kültür, turizm, iklim eylemi ve sürdürülebilir yerel kalkınma alanlarındaki çalışmalarını paylaştı. Bu görüşmeler, Muğla’nın uluslararası ağlarda daha aktif rol üstlenmesine yönelik iş birliği fırsatlarını gündeme getirdi.