Çanakkale'nin Biga ilçesinde, Milli Eğitim Bakanlığı ve Türk Kızılayı iş birliğiyle düzenlenen 'Okulumda Kan'panya Var' projesi kapsamında 759 ünite kan bağışı toplandı. Öğrenciler, ailelerini kan vermeye teşvik ederken, en çok bağışçı getiren öğrencilere bisiklet hediye edildi.

Etkinlik, 11-14 Mayıs tarihleri arasında Türk Kızılayı Çanakkale Kan Bağışı Merkezi ekibinin öncülüğünde gerçekleştirildi. 1200 kişi bağış başvurusunda bulunurken, 759 ünite kan bağışı kabul edildi. Bu kampanya, toplumsal bilinç oluşturma amacıyla okullarda başlatıldı ve öğrenciler, ailelerini kan vermeye davet etti.

Projenin tamamlanmasının ardından, katkı sunan öğretmen ve öğrenciler için Çınarlık Parkı'nda ödül töreni düzenlendi. Törene katılan Biga Kaymakamı Ercan Kayabaşı, Türk Kızılayı ile yürütülen iş birliklerinin önemine değinerek, kan bağışının sürekliliğinin altını çizdi.

Kampanya kapsamında, 1 kan bağışçısı getiren her öğrenciye madalya, 2 bağışçı getirenlere ise futbol ve voleybol topu hediye edildi. En çok bağışçı getiren okul ise Diyarbakırlı Ekrem Ergün İlkokulu oldu. Öğrencilere hediye edilen bisikletler, Cenal Elektrik Üretim A.Ş. ve Biga Ticaret ve Sanayi Odası tarafından temin edildi.

Etkinliğin sonunda, Biga Kaymakamı Ercan Kayabaşı ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhammet Nazlıcan'a, Çanakkale Kızılay Merkezi tarafından bronz madalya ve plaket takdim edildi. Tören, Biga Cumhuriyet Başsavcısı, hastane başhekimi, Türk Kızılayı temsilcileri ve çok sayıda katılımcının yer aldığı bir atmosferde gerçekleştirildi.