Çanakkale'de öğrencilerin başarılarını kutlamak için düzenlenen "1915'in ışığında başarıya yolculuk" projesi, İçdaş Kara Yusuf Kongre Merkezinde gerçekleştirilen ödül töreniyle taçlandı. Törende, ulusal başarılarıyla dikkat çeken öğrenciler Çanakkale İl Millî Eğitim Müdürlüğü tarafından ödüllendirildi. Biga İlçe Millî Eğitim Müdürü Muhammet Nazlıcan öncülüğündeki Biga delegasyonu, ilçenin eğitimdeki başarısını bir kez daha gözler önüne serdi.

Çanakkale İl Millî Eğitim Müdürü Mine Hayta'nın açılış konuşmasıyla başlayan programda, öğrencilerin akademik, sosyal ve kültürel başarılarının önemi vurgulandı. Hayta, "Geleceğin Türkiye’sini inşa etmede en büyük mihenk taşı, öğrencilerimizin gösterdiği mükemmelliktir. Emek veren tüm idareci, öğretmen ve öğrencilerimizi canı gönülden tebrik ediyorum" dedi.

Gecede, farklı kategorilerde ödül alan öğrenciler sahneye davet edilerek ödüllerini aldı. Akademik Mükemmellik Ödülü, Girişimci Genç Ödülü gibi birçok ödül verilirken, Biga Atatürk Anadolu Lisesi öğrencilerinin hazırladığı "Kaşıklar ve Kuşaklar" adlı kısa filmin gösterimi büyük beğeni topladı.

Ayrıca, "Aile Yılı" etkinlikleri kapsamında ödül alan öğrencilerin yanı sıra, Çanakkale'nin 17 Genç Kalemi Projesi gibi çeşitli projelerle yıl boyunca yürütülen bilimsel çalışmalar da ödüllendirildi. Tören, katılımcıların toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.