Bolu'da topraksız tarım yöntemiyle çilek yetiştirmeye başlayan Serdar Özşahin, ilk iki yılında zararla kapattığı işine 6. sezonunda büyük bir başarı ile dönüş yaptı. Kaliteli çilekleri ile göz dolduran Özşahin Tarım İşletmesi, şimdi Türkiye’nin farklı bölgelerine ve orman meyveleri pazarına açılmayı hedefliyor.

Özşahin, topraksız tarım hakkında halk arasında yanlış bilinen algılara da dikkat çekiyor. "Sağlıksız, tat ve aroma eksikliği var" gibi düşüncelerin bilgi eksikliğinden kaynaklandığını vurgulayan Özşahin, üretimlerinin tamamen sıfır kalıntılı olduğunu ve bal arılarının bu süreçteki en büyük güvence olduğunu ifade ediyor.

Hava koşullarının olumsuz etkilerine rağmen, son günlerde artan sıcaklıklar ile birlikte hasat sürecinin hızlandığını belirten Özşahin, teknolojinin sunduğu imkanlardan faydalanarak su, gübre, nem ve sıcaklık kontrolünü otomasyon ile sağlıyor. Ayrıca, devreye alınan LED ışık sistemi ile güneş ışığını artırarak verimliliği yükseltmeyi planlıyor.

İlk başladıkları dönemde 300 metrekarelik alana 70-80 bin lira yatırım yaptıklarını paylaşan Özşahin, artık 1 dönümde 9 ton çilek hasadı yapmayı beklediklerini ve 1,5 milyon TL ciro hedeflediklerini söylüyor. Bolu'nun coğrafi avantajlarını kullanarak yeni hedeflere yelken açan Özşahin, böğürtlen, frambuaz ve yaban mersini gibi orman meyvelerini de üretim sürecine dahil etmeyi planlıyor.