Balıkesir'in Burhaniye ilçesinde, İlçe Sağlık Müdürlüğü öncülüğünde düzenlenen çevre temizliği etkinliği, sağlık çalışanları, gönüllüler ve duyarlı vatandaşların katılımıyla gerçekleşti. Ören Sahili'nde bir araya gelen katılımcılar, hem çevre bilincini artırmak hem de sahili temizlemek amacıyla çöp topladı.

Etkinliğin başında Burhaniye İlçe Sağlık Müdürü Betül Erten Akbey, "Amacımız yalnızca çöp toplamak değil, çevre konusunda farkındalık oluşturmak" diyerek, katılımcılara seslendi. Önce Ören Mahallesi'nde Öğretmenevi önünde bir araya gelen grup, ardından sahildeki atıkları toplamak için Ören Plajı'na geçerek temizlik çalışmalarına başladı.

Etkinliğin sonunda açıklama yapan Akbey, "Hem kendimize hem de geleceğimize sahip çıkmak istiyoruz. Sağlıklı bir gelecek, sağlıklı bir çevreyle mümkün. Bu nedenle vatandaşlarımızda farkındalık oluşturmak amacıyla bu etkinliği düzenledik" dedi. Ayrıca, çevre temizliği çalışmalarının devam edeceğini vurgulayarak, "Önemli olan sadece bugün çöp toplamak değil, çevremizi kirletmemek ve gördüğümüz atıkları toplayarak yaşadığımız çevreye sahip çıkmaktır" ifadelerini kullandı.

Etkinliğe destek veren Edremit Daimi Gezginler Grubu adına konuşan Arif Karagüdük ise, "Bu tür çalışmaların Edremit Körfezi'ndeki diğer ilçelerde de gerçekleştirilmesini ve farkındalık oluşturmasını diliyoruz" diyerek, Burhaniye İlçe Sağlık Müdürlüğü'ne teşekkür etti. Toplanan çöpler poşetlenerek konteynerlere bırakılırken, katılımcılar çevrenin korunması konusunda duyarlılık çağrısında bulundu.