Bursa'da bu yaz orman yangınlarını önlemek amacıyla önemli bir karar alındı. Valilikten gelen açıklamaya göre, 15 Ekim'e kadar ormanlık alanlara girişler yasaklandı. Sıcak havaların etkisiyle yangın riski artarken, yetkililer tedbirleri sıkılaştırdı.

Orman Yangınlarını Önleme ve Mücadele Komisyonu tarafından yapılan toplantıda, ormanların korunması için gerekli önlemler belirlendi. Açıklamada, ormanlık alanlara araç ve yaya girişlerinin yasaklandığı, mangal yakmanın ve ateş yakmanın kesinlikle yasaklandığı ifade edildi. Ancak, piknik ve spor gibi faaliyetlerin milli park ve tabiat parklarında yapılmasına izin verildiği belirtildi.

Ayrıca, köy ve mahallelerde tarla temizliği gibi amaçlarla bitki örtüsünün yakılması da yasaklandı. Valilik, tarla sahiplerine yangın riskine karşı gerekli tedbirleri almaları konusunda uyarılarda bulundu. Ekin hasadı sırasında, biçerdöverlere su tankerlerinin eşlik etmesi gerektiği vurgulandı. Bu sayede, olası yangınlar anında müdahale edilerek kontrol altına alınabilecek.

Yangın riskine karşı alınacak tedbirlerin yanı sıra, enerji nakil hatlarının bakım ve onarımlarının da dikkatlice yapılacağı ve gerektiğinde enerji kesintileri uygulanacağı aktarıldı. Belediyelere de orman alanları çevresinde koruma bandı oluşturma talimatı verildi. Denetim ekipleri, bu yasaklara uyulup uyulmadığını kontrol etmek için sahada olacak.