Çanakkale'nin kalbinde, Cumhuriyet Meydanı'nın ikinci etap düzenleme çalışmaları tamamlanarak, halkın kullanımına sunuldu. 26 Haziran Cuma günü yapılan açılış töreninde, meydanın yeni yüzüyle tanışan vatandaşlar, bu özel anı hep birlikte yaşadı.
Açılış törenine katılanlar arasında Çanakkale Belediye Başkanı Muharrem Erkek, CHP Çanakkale Milletvekili İsmet Güneşhan ve birçok yerel yöneticinin yanı sıra, vatandaşlar da yer aldı. Başkan Erkek, yaptığı konuşmada meydanın tarihi ve kültürel önemine vurgu yaparak, "Cumhuriyet Meydanı, şehrimizin hafızasıdır. Artık daha güzel, daha yeşil ve yaya odaklı bir alan oldu," dedi.
Meydanın yeniden düzenlenmesi için yapılan çalışmalarda 212 ağaç dikildiğini, bunların arasında mevcut ve korunan ağaçların da bulunduğunu belirten Başkan Erkek, "Cumhuriyet Meydanı, Muammer Aksoy Parkı ve Halk Bahçesi ile bütünleştirilerek daha büyük bir alan haline getirilecektir," ifadelerini kullandı.
Törenin sonunda Cumhuriyet Kadınları Ritim Grubu ve Lemur konseri ile eğlenceli anlar yaşandı. Çanakkale, artık bu yeni meydanıyla daha da canlı ve hareketli bir kimliğe büründü. Cumhuriyet Meydanı, gelecekte Türkiye’nin önemli meydanlarından biri olma hedefiyle, kente değer katmaya devam edecek.