İzmir'in gözde tatil beldesi Çeşme, yeni bir turizm projesinin gölgesinde. Arıkan Yapı'nın 2 milyar liralık yatırımla hayata geçirmeyi planladığı proje için Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) süreci başladı. Ancak, proje hakkında yapılan açıklamalar, yerel halkta büyük bir endişe yarattı.
Çeşme Kent Konseyi Başkanı Dr. Ahmet Güler, projenin yalnızca bir otel değil, aslında büyük bir apartman sitesi olduğunu ifade etti. Projenin tanıtım dosyasında yer alan bilgilere göre, toplamda 769 odadan oluşacak olan yapının yalnızca 34 odası gerçek anlamda bir otel olarak inşa edilecek. Güler, "34 odalı bir otel vitrini ve arkasında gizlenmiş 735 odalık bir apartman sitesi var" diyerek durumu eleştirdi.
Dr. Güler, bu tür bir yapılaşmanın Çeşme'nin mevcut altyapısını zorlayacağını ve yerel halkın yaşam kalitesini olumsuz etkileyeceğini vurguladı. "Çeşme'nin su ve kanalizasyon altyapısı yetersiz. Böyle bir projeyle birlikte su, atık su ve trafik yükü daha da artacak" dedi.
Proje hakkında endişelerini dile getiren Dr. Güler, ÇED süreci tamamlanmadan satışa çıkılmasının da hukuka aykırı olduğunu belirtti. "Bu, çevre değerlendirmesini bir formaliteye indirgemek ve kamuoyunu oldubittiye getirmektir" ifadelerini kullandı. Çeşme Kent Konseyi, bu projeye karşı idari ve hukuki itirazlarını yapacaklarını duyurdu. Çeşme'nin doğasına ve nitelikli turizmine ihtiyacı olduğunu belirten Güler, "Bu başvuru reddedilmelidir" çağrısında bulundu.