Manisa'nın Demirci ilçesinde, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın yürüttüğü ulaşım yatırımları büyük bir hız kazanmış durumda. İlçenin ekonomik ve ticari hayatına can suyu olacak projelerle birlikte, Demirci-Salihli karayolunda sıcak asfalt serimi başlarken, Demirci-Selendi karayolundaki yol yapım çalışmaları da aralıksız devam ediyor.
Geçtiğimiz yıl ilçe merkezindeki 6 kilometrelik karayolu ağının sıcak asfaltla buluşturulmasının ardından, 2026 yılı yatırım programı çerçevesinde yeni bir çalışma daha başlatıldı. Demirci-Salihli karayolunun Kılavuzlar Mahallesi'ne kadar uzanan 14 kilometrelik bölümünde sıcak asfalt serim işlemlerine geçildi. Karayolları ekipleri, mevcut yolun sathi kaplamasını kazıyarak asfalt zemin malzemesini seriyor. Sürücülerin güvenliği için ulaşım, bu güzergahta yer yer tek şeritten kontrollü olarak sağlanıyor.
Diğer yandan, Demirci-Selendi karayolundaki çalışmaların da Alaağaç Mahallesi Akçeşme mevkiinden başladığı belirtildi. İç Anadolu ve Akdeniz bölgelerine bağlantıda stratejik öneme sahip olan bu karayolu, standartlara uygun olarak 10 metre genişliğinde inşa ediliyor. Alaağaç Mahallesi’nden başlayan çalışmaların ilk etapta Esenyurt Mahallesi’ne kadar ulaştırılması hedefleniyor.
Demirci Belediye Başkanı Erkan Kara, yaz sezonunun gelmesiyle birlikte ulaşım yatırımlarında büyük bir ivme yakalandığını vurguladı. Başkan Kara, "Geçtiğimiz yıl ilçe merkezindeki karayolları ağında yer alan yollara uygulanan sıcak asfalt, bu sezon Salihli karayolunda 14 kilometrelik Kılavuzlar Mahallesi istikametine kadar uygulanacak. Aynı zamanda Selendi karayolunda yapımı yarım kalan 25 kilometrelik güzergâhta da yol yapım çalışmalarına başlandı. Bu ulaşım yatırımları, tarım ve eğitim kenti Demirci’mize ekonomik ve ticari anlamda büyük kazançlar sağlayacak," dedi.