Kocaeli Büyükşehir Belediyesi, güvenli ve engelsiz bir ulaşım ağı oluşturmak için inşa ettiği yürüyen merdiven ve asansörlerin vandalizm kurbanı olduğuna dikkat çekti. Özellikle dezavantajlı vatandaşlar için önemli olan Gebze Hünkar Üst Geçidi’ndeki asansör, akşam saatlerinde kimliği belirsiz bir grup tarafından kapatıldı.

Güvenlik kameraları tarafından kaydedilen olayda, 4 kişilik bir grup asansörün giriş kapısını kapatacak şekilde yerleşti. Geçiş hakkı kısıtlanan çevre sakinleri, bu duruma büyük tepki gösterdi. Üstelik grup yanlarında getirdikleri çekirdeklerin kabuklarını da yere atarak ortak kullanım alanını çöplüğe çevirdi.

Büyükşehir Belediyesi, bu tür sorumsuz davranışların kent kültürüyle bağdaşmadığını belirtti. Açıklamada, asansörlerin yaşlılar, engelliler ve bebek arabalı aileler gibi ihtiyaç sahibi vatandaşlar tarafından her gün kullanıldığı hatırlatıldı. "Kamu malı hepimizin, bu alanların korunmasına sahip çıkmalıyız" ifadesi kullanıldı.

Olayın ardından belediye ekipleri, temizlik ve hijyen çalışması başlattı. Ayrıca, ortak yaşam alanlarına zarar verenlere karşı denetimlerin artırılacağı belirtildi. Vatandaşların, kamu mallarına sahip çıkma konusunda daha duyarlı olmaları çağrısında bulunuldu.