İstanbul'un ulaşım ağını güçlendirecek yeni bir metro hattı projesi müjdesi geliyor. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) yapımını sürdürdüğü Kaynarca-Pendik Metro Hattı'nda incelemelerde bulunan İBB Başkanvekili Nuri Aslan, hattın 2026 sonu veya 2027'nin ilk yarısında hizmete açılmasının planlandığını duyurdu.
Aslan, bu hattın ilk olarak 2017 yılında ihale edildiğini, ancak çeşitli sebeplerle durdurulduğunu belirtti. 2019 yılında Ekrem İmamoğlu'nun göreve gelmesiyle birlikte projelerin yeniden önceliklendirildiğini kaydeden Aslan, şu an İBB'nin aynı anda 10 metro hattının yapımını sürdürdüğünü açıkladı. Kaynarca-Pendik hattındaki çalışmalar ise hızla devam ediyor ve tamamlandığında, İstanbullular birçok noktaya kesintisiz ulaşım sağlayabilecek.
Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt ve TÜYAP metro hatları hakkında da konuşan Aslan, bu projelerin hayata geçirilmesi için gerekli onayların beklendiğini ifade etti. "Önemli olan millete hizmet etmektir. Hizmetin hangi partinin belediye başkanı tarafından yapıldığının önemi yoktur" diyen Aslan, Anadolu Yakası'ndaki raylı sistem ağının genişletilmesine yönelik hem Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın hem de İBB'nin yatırımlarının devam ettiğini vurguladı.