Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin hayata geçirdiği "Yem Bitkisi Destekleme Projesi" ile çiftçiler, yüzde 75 hibeyle süt otu tohumu sahibi oluyor. Bu destek sayesinde, çiftçilerin yüzü gülüyor. İzmit Biberoğlu Mahalle Muhtarı ve üretici Ahmet Uzun, elde ettikleri yüksek verim ve düşük maliyetle ilgili duyduğu memnuniyeti dile getirdi. Uzun, desteği için Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın'a teşekkür etti.
İzmit Biberoğlu Mahallesi'nde keçi sütü üretimi yapan Ahmet Uzun, bu desteklerin üretim maliyetlerine büyük katkı sağladığını belirtti. "Tarım destekleri sayesinde yüzde 80 daha uygun maliyetli ve kaliteli süt otuna kavuştuk. Koyunlar, keçiler ve inekler bu yemi iştahla tüketiyor. Bu durum, hem et hem de süt veriminde artış sağladı," ifadelerini kullandı.
Büyükşehir Belediyesi'nin sahada aktif olarak çalıştığını vurgulayan Uzun, "İlgili ekipler sürekli bizimle iletişim halinde. Sahaya gelerek ihtiyaçlarımızı soruyor, çözüm üretiyorlar. Bu ilgi bizi daha fazla üretmeye teşvik ediyor. Eskiden daha fazla zaman ve emek harcıyorduk. Desteklerle sağlanan makineler sayesinde otlarımızı kısa sürede balyalayabiliyoruz. Bu da iş gücünden tasarruf etmemizi sağlıyor," dedi. Ahmet Uzun, tohum ve ekipman destekleriyle üretmeye devam ettiklerini ve bu katkıların motivasyonlarını artırdığını belirtti, ayrıca desteklerin devamını istediklerini de vurguladı.