Manisa'nın kahvehanelerinde vakit geçiren müdavimlere Yargıtay'dan kötü bir haber geldi. Sürekli kahvehanede arkadaşlarıyla zaman geçirip evini ihmal eden bir koca, ağır kusurlu bulunarak tazminat ödemeye mahkum edildi.

Bir boşanma davasının temyiz müracaatını değerlendiren Yargıtay 2. Hukuk Dairesi, eşi sosyal ortamlarda ve özel günlerde yalnız bırakmanın aile birliğini ciddi şekilde sarstığını vurguladı. Davacı kadının, kocasının sürekli kahvehanede vakit geçirip evin ihtiyaçlarını karşılamadığını belirtmesi üzerine mahkeme, bu durumu dikkate alarak kocanın ağır kusurlu olduğuna hükmetti.

Dava sürecinde, kadın, kocasının kendisine karşı psikolojik şiddet uyguladığını, evin ihtiyaçlarını ve masraflarını kendisinin karşıladığını anlattı. Yargıtay’ın verdiği kararın, bundan sonraki boşanma davalarında emsal teşkil edeceği ifade ediliyor.