Yaz aylarının gelmesiyle birlikte doğada geçirilen zaman artarken, uzmanlar kene ısırmalarına karşı vatandaşları uyarıyor. Kene tehlikesine dikkat çeken Enfeksiyon Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Reşit Mıstık, sıcak havaların keneleri aktif hale getirdiğini belirtti.
Prof. Dr. Mıstık, kene ısırmalarının ciddi hastalıklara yol açabileceğini vurguladı. Ağrı ve kaşıntı hissi oluşturmadıkları için fark edilmesi zor olan bu parazitler, Kırım Kongo Kanamalı Ateşi (KKKA) başta olmak üzere Lyme hastalığı ve diğer birçok virüs, bakteri ve paraziti insanlara taşıyabiliyor.
2002 yılında Tokat’ta başlayan KKKA salgınının zamanla İç Karadeniz’in büyük bölümüne yayıldığını hatırlatan Mıstık, “Kene tutunmasından sonraki 10 gün boyunca kişi kendini izlemeli. Ateş, halsizlik, baş ağrısı gibi belirtiler görüldüğünde hemen sağlık kuruluşuna başvurulmalı,” dedi.
Kene ısırması durumunda yapılması gerekenler arasında, keneyi ezmeden penset yardımıyla çıkarmak ve üzerine herhangi bir madde sürmemek yer alıyor. Çıkarıldıktan sonra kene çamaşır suyuna atılarak imha edilmeli. Mıstık, korunmak için uzun kollu kıyafetler giyilmesini, pantolon paçalarının çorap içine sokulmasını ve doğadan döndükten sonra vücudun kontrol edilmesini önerdi.